Happy Hoorn (W1) - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Ruben Beek - WaarBenJij.nu Happy Hoorn (W1) - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Ruben Beek - WaarBenJij.nu

Happy Hoorn (W1)

Blijf op de hoogte en volg Ruben

13 Maart 2014 | Nederland, Hoorn

Vandaag was echt een overweldigend leuke dag! Ik ga niet alles vertellen want dat is te veel en ik ben te moe! Vanacht heb ik wel heerlijk kunnen slapen en ik weet zeker dat dat vanavond weer gaat lukken!

Vandaag zijn we een stukje Ijselmeer overgestoken en uiteindelijk in Hoorn aangekomen! Daar heb ik voor het eerst weer vaste land onder de voeten gehad! Samen met de gasten en lokale vrijwilligers Hoorn verkend en alle mooie en zelfs scheefstaande huizen gezien! Vervolgens heerlijk op het terras gezeten (daar was het echt weer voor!) en teruggaan naar het schip! Toen was het even rustig en kon ik even een gesprek aangaan met mijn werkbegeleider over mijn ervaringen en even kunnen genieten van het weer op ons zonnedek!

'S avonds heb ik mezelf in m'n pak gestoken en werd ik bij het vooreten (er eet een groep voor de gasten aan om eventueel begeleiding te geven tijdens het eten) werd ik bijna met een applaus ontvangen omdat ik er zo netjes bij liep! (Erg leuk!) vervolgend begon het zogenaamde captains dinner waarbij de kapitein aan de crewtable zat om met een aantal gasten te dineren! Dit diner is extra aangekleed en wordt begonnen met een toast onder genot van een wijntje of een sapje! Hier genoten de mensen extra van en we kregen hierop erg leuke reacties!

S avonds kwam er een zanger aan boord met een leuk repertoire wat erg aansloot bij de mensen! Van Frans bauer tot aan 'rozen voor Sandra' (of Elske of Piet) In polonaise met rolstoelen en rollators het kan hier gewoon! Het doet de mensen goed om dat ene extra stukje aandacht te geven wat ze soms thuis niet krijgen! Je ziet de mensen plezier hebben en dat doet ook mij goed! Je krijgt er merkbaar energie van! Vervolgens nog even gedanst met de medevrijwilligers! Echt leuk om te zien trouwens dat deze mensen een grote passie hebben om de gasten het naar hen zin te maken!

Al met al een dag om nog tot het eind van deze trip over na te praten! Ik wens u allen een goede nacht!

  • 13 Maart 2014 - 13:17

    Anja:

    Ha,ha, Ruben, strak in 't pak! Ik had de reacties graag willen zien....zo zie je maar weer, kleren maken de man.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoorn

Ruben

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 15976

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 31 December 2014

Henri J. Dunant

Landen bezocht: