Dordrecht (W23) - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Ruben Beek - WaarBenJij.nu Dordrecht (W23) - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Ruben Beek - WaarBenJij.nu

Dordrecht (W23)

Blijf op de hoogte en volg Ruben

05 Juni 2014 | Nederland, Dordrecht

Een dorders goede avond vanuit Dordrecht!

Vandaag was een rare dag wat het weer betreft en de ene keer was het net zomer en de andere keer leek het wel herfst! Vandaag heb ik niet zo zin in de praktische zorg de gasten verzorgd maar meer op organisatorisch en communicatief gebied! Ik heb vandaag twee goede gesprekken gehad met twee gasten! Deze twee gasten zijn beide mantelzorger van hun echtgenoot en ik heb dan ook twee hele verschillende gesprekken gehad waar ik veel uit heb kunnen halen! De een mevrouw werkte zelf lang in de zorg en heeft me vooral haar ervaringen meegegeven over de interventies die ze toepaste op communicatief gebied! Ze las de emoties van haar cliënten en reageerde tegen de cirkel van deze emoties in ! Erg mooi om te horen en ik ga hier dan ook zeker gebruik van maken in mijn loopbaan! De andere mevrouw deelde haar ervaringen van deze vakantie met me en vertelde hoe de zorg voor haar echtgenoot in de thuissituatie verliep. Door dit soort gesprekken ga je het gedrag van deze mensen beter begrijpen! En zoals een uitspraak van de grondlegster der verpleegkunde (Florence nightingale) ooit zei: 'Nurse the sick one and not the sickness'! Ofwel vertaald op het schip: kijk welke gast je voor je hebt en behandel hem of haar op basis de persoon en niet op basis van het trucje(handelingen)!

Vanavond was er gezellig entertainment in de salon en de gasten hebben zichtbaar genoten! Iedereen ging dan ook laat op bed!

Mijn energiepijl moet ook even op pijl gebracht worden dus ik ga slapen! Op Terschelling zeggen ze weleens als ze elkaar welterusten wensen 'de rust!'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dordrecht

Ruben

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 15942

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 31 December 2014

Henri J. Dunant

Landen bezocht: