Helle voetsluis (W19) - Reisverslag uit Nieuw-Helvoet, Nederland van Ruben Beek - WaarBenJij.nu Helle voetsluis (W19) - Reisverslag uit Nieuw-Helvoet, Nederland van Ruben Beek - WaarBenJij.nu

Helle voetsluis (W19)

Blijf op de hoogte en volg Ruben

07 Mei 2014 | Nederland, Nieuw-Helvoet

Goedenavond allemaal vanuit een waaierig Hellevoetsluis!

Vanochtend hebben we rond een uur of acht de boompjeskade in Rotterdam verlaten en hebben deze na een reis van ongeveer vier uur verruild voor de kade van Hellevoetsluis! Onderweg weer een stuk van de Rotterdamse haven gezien waar langszsmerhand voor mij herkenningspunten in komen omdat we hier de laatste tijd vaak langs varen!

Vanochtend kwam de regen wat opzetten waardoor er even angst was dat het passagieren in Hellevoetsluis letterlijk en figuurlijk in het water zal vallen! Echter waren de weergoden ons goed gezind vandaag en was het droog met zelfs hier en daar een stukje blauwe lucht! Vanmiddag ben ik van boord afgegaan met een echtpaar en hebben heerlijk gewandeld door het kleine centrum van Hellevoetsluis waar we opmerkelijk veel jachthavens zijn tegen gekomen! Ook zijn we bij de VVV naar binnen gelopen waar een tentoonstelling bleek te zijn over de werf van Hellevoetsluis zoals deze vroeger was! Interessant om te zien hoe vroeger de boten gebouwd werden! Vervolgens met een paar sputters regen gehad te hebben weer teruggegaan naar het schip voor een kopje koffie!

's avonds was er een optreden van een bandje met een breed repertoire en veel verschillende soorten muziekinstrumenten in de salon! Helaas heb ik hier geen foto's van gemaakt maar de gasten hebben er van genoten en dat is het belangrijkste!

Deze dag ging heel snel voorbij voor mijn gevoel! Door schoolopdrachten heb ik iets meer tijd om langer in gesprek te gaan met de mensen en zo kom je weer veel levensverhalen tegen! Dit vind ik erg interessant! En mensen praten over het algemeen ook gemakkelijk over hun leven zoals deze tot nu toe verlopen is! Zowel de pieken als de dalen worden besproken zonder grote drempel om persoonlijke vragen te stellen! Dit is zeer fascinerend omdat dit ik dit in eerdere zorginstellingen waar ik stappen heb gezet nooit zo heb ervaren!

Nu sluit ik het boek van deze dag en jullie horen morgen of ik de volgende begon met een lach!

  • 07 Mei 2014 - 10:41

    Anja:

    Na het lezen van jouw stukje begint voor mij de dag in ieder geval met een lach! Napoleon, een goede voortzetting van de reis weer gewenst :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuw-Helvoet

Ruben

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 15999

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 31 December 2014

Henri J. Dunant

Landen bezocht: