(A)Gent (W21) - Reisverslag uit Bruinisse, Nederland van Ruben Beek - WaarBenJij.nu (A)Gent (W21) - Reisverslag uit Bruinisse, Nederland van Ruben Beek - WaarBenJij.nu

(A)Gent (W21)

Blijf op de hoogte en volg Ruben

23 Mei 2014 | Nederland, Bruinisse

Een goedenavond met een zachte G! Momenteel liggen we dichtbij de industrie ik de Belgische stad Gent!

Vandaag was het iets meer dan redelijk weer en onderweg stond de koffiekar op het zonnedek dus dat is een goed teken! Rond een uurtje of een kwamen we aan in Gent waar na een kwartiertje twee grote touringcars en drie kleine taxibusjes aan om de gasten en vrijwilligers door middel van een busrit de stad te laten zien! Dit omdat we dus dichtbij de industrie en ver van het centrum af liggen! Vandaag ben ik zelf ook in de mooie aangepaste touringcar gestapt (zie foto's)! De bus had een mooie lift waar zelfs rolstoelen in konden! Tijdens het inschepen hoorde ik een leuke quote die ik hoofd van onze zuiderbuurse taxichauffeur! Hij zei toen hij al drie rolstoelen in zijn taxi had staan: ''ik heb door deze handmatige rolstoel alleen nog maar plek voor een manuele rolstoel'' zo zie je maar dat ze een paar kilometer over de grens al een hele andere taal hanteren! Ik vond het mooi gezegd omdat het eigenlijk precies aangeeft wat de rolstoel doet! Wij Nederlanders zeggen noemen een 'duwrolstoel' namelijk gewoon rolstoel en een automatische een 'elektrische rolstoel'. Maar genoeg gekunstel met taal we hebben een mooie rit door Gent gehad en hebben veel gezien! Onder andere het splinternieuwe stadion de 'ghelamco arena' van het eerste voetbalteam van Gent! Onder het station zit de allereerste vestiging van een voor ons Nederlanders bekende supermarkt 'Albert Heijn'!

Na het wekelijkse captainsdiner was het tijd voor de bingo die ik samen met de matroos deze week (andere weken ook matroos of gastheer) heb gedaan! Hij warmde de gasten op met een mooie mop en vervolgens heb ik de getallen opgelezen!

Toen was deze dag alweer omgevlogen en was het alweer tijd voor een welverdiend drankje! En mijn toegift vandaag is een foto van mij in een gilet waar mijn eerste zeemansstrepen opstaan! Henny-Henneke de vaste nachtdienst die had dit voor mij geregeld omdat ik voor de grap gezegd had dat op het pak wat ik altijd aan heb met captainsdiner geen strepen zitten! Ik wens u allen een gezonde nachtrust met de zachte maar mooie Belgische G!

  • 23 Mei 2014 - 07:47

    Anja:

    Ik mis de toegiftfoto... :)

  • 23 Mei 2014 - 15:47

    Jopie Meure:

    waar is je strepenfoto

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bruinisse

Ruben

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 15989

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 31 December 2014

Henri J. Dunant

Landen bezocht: