Rotterdam (W19) - Reisverslag uit Noordereiland, Nederland van Ruben Beek - WaarBenJij.nu Rotterdam (W19) - Reisverslag uit Noordereiland, Nederland van Ruben Beek - WaarBenJij.nu

Rotterdam (W19)

Blijf op de hoogte en volg Ruben

05 Mei 2014 | Nederland, Noordereiland

Goedenavond allemaal! U kent ongetwijfeld het liedje van Guus meeuwis waarin hij zingt: 'het is een nacht die je normaal alleen in films ziet'. Nou het was voor mij een dag die je normaal alleen in films ziet!

In Gouda begonnen we de dag rustig met de vrijwilligers en de bemanning! Ik heb nog een voorlichting gegeven over handhygiëne in het kader van mijn opleiding! Vervolgens begonnen de gasten binnen te druppelen (en af en toe te stromen) en het werd al snel gezellig druk op het bijna volle schip!

'S avonds werd het diner geopend met een toast op een goede week en werd de bemanning van het schip zoals elke reis voorgesteld aan de gasten! Inmiddels waren we net gaan varen! Om half 6 waren de trossen los gegaan omdat we dan op tijd zouden zijn om de brug door te kunnen gezien die om 19:00 voor het laatst van de dag open zou gaan voor schepen! Na het diner waren er bordspellen, sjoelspellen en kaartspellen georganiseerd in de salon ter kennismaking! Dit duurde tot een uur of 22:00 en daarna gingen veel gasten op bed na een dag vol nieuwe mensen en nieuwe indrukken! Dit is vaak te zien op de maandagavond! Veel mensen worden uit een heel vast patroon getrokken en dit kost veel energie! Maar meestal hoe verder de week vordert hoe later het op de avond wordt! Mensen vinden hun figuurlijke draai aan boord en dat is altijd erg leuk om te zien! De omslag van het 'thuisgevoel' naar het 'vakantiegevoel'!

We dobberen momenteel weer langs de boompjeskade te Rotterdam. Vlak naast de Erasmusbrug die u al eerder op de foto hebt gezien maar ik kon het niet laten om er weer een foto van te maken! Ik wens u allen een goede nachtrust en 'morgen gezond weer op'(Sonja Barentz)